Od Siewierza jechał...pociąg...do Tarnowskich Gór - 02.03.2024r.

Uruchomione nie tak dawno połączenie kolejowe Siewierza z innymi miejscowościami w naszym regionie zachęca do podróżowania. Niewielka grupa dzieci wybrała się ze swoim katechetą, ks. Danielem, do Tarnowskich Gór.

Zaczęliśmy od zobaczenia ciekawego rynku. Następnie modliliśmy się w kościele p.w. świętych Piotra i Pawła (niegdyś kościół ewangelicki). Nieopodal kościoła zaciekawiła nas Zabytkowa Dzwonnica Gwarków, przeniesiona w to miejsce z niedalekich Bobrownik Śląskich. Zrobiliśmy długi spacer po miejskim parku, nie omijając placu zabaw dla dzieci i podziwiając pokopalniane wzniesienia. Odwiedziliśmy Cmentarz Wojenny z lat I i II Wojny Światowej. Przy Kopalni Srebra przenieśliśmy się w czasie i podziwialiśmy zabytkowe maszyny parowe w kopalnianym skansenie. A gdy poczuliśmy głód i zmęczenie zrobiliśmy postój, aby trochę odpocząć i się posilić.

Po powrocie na rynek weszliśmy do Muzeum Tarnowskich Gór, gdzie czekał na nas przewodnik, aby w bardzo ciekawy sposób zapoznać nas z bogatą historią tego miasta.  Ostatnim miejscem jakie zobaczyliśmy był ewangelicko-augsburski kościół Zbawiciela.

Po kilku godzinach zwiedzania okazało się, że przemierzyliśmy łącznie trasę 11km. Nie pozostało nam nic innego jak wsiąść do pociągu, nie byle jakiego, i jechać do naszego kochanego Siewierza.

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka Św. Macieja Apostoła w Siewierzu, siedziba: Siewierz, Kościuszki 12.