Pielgrzymka do Piekar Śląskich - 02.04.2022r.

Po raz kolejny grupa ministrantów i młodzieży oazowej z naszej parafii wybrała się na swój formacyjny wyjazd. Tym razem celem naszej pielgrzymki było Maryjne Sanktuarium w Piekarach Śląskich i okolice. Nieprzypadkowo wybraliśmy ten dzień- to czas wielkiego postu i jednocześnie kolejna rocznica odejścia do Domu Ojca św. Jana Pawła II.

Pierwszy przystanek zrobiliśmy w Dobieszowicach, gdzie zwiedziliśmy schron bojowy nr 52, wchodzący w skład Obszaru Warownego „Śląsk”. Schron ten bronił granicy Polski z Niemcami ustanowionej w latach dwudziestych XX wieku.

Następnie przyjechaliśmy do Piekar Śląskich i od razu skierowaliśmy nasze kroki do Bazyliki p.w. Imienia Najświętszej Maryi Panny i św. Bartłomieja. Po wspólnej modlitwie historię parafii, kościoła i cudownego obrazu Maryi przybliżyła nam pani przewodnik. W sanktuaryjnym muzeum mogliśmy podziwiać różnego rodzaju eksponaty i pamiątki związane ze św. Janem Pawłem II, parafią oraz pielgrzymkami do Piekarskiej Pani.

Po wzmocnieniu sił w parafialnej kawiarence ruszyliśmy na Kalwarię, gdzie przeszliśmy Drogę Krzyżowa Jezusa. Tutaj zaciekawił nas m.in. Ogród Oliwny z kamiennymi postaciami Jezusa i Apostołów oraz 42. gatunkami egzotycznych drzew i krzewów.

Z Kalwarii wybraliśmy się piechotą na Kopiec Wyzwolenia, który został usypany dla uczczenia 250. rocznicy przemarszu polskiej husarii króla Jana III Sobieskiego pod Wiedeń i 15. rocznicy przyłączenia części Górnego Śląska do Polski.

W Galerii Handlowej Agora Bytom sprawdzaliśmy nasze sportowe umiejętności startując w konkurencjach sprawnościowych w Laser house. Po zawodach i skromnym obiedzie odjechaliśmy do naszego Siewierza, bo „wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”.

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka Św. Macieja Apostoła w Siewierzu, siedziba: Siewierz, Kościuszki 12.